Zajęcia grupowe dla dzieci

1. SMYKO-MULTISENSORYKA® –  są to zajęcia wspierające rozwój niemowląt i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Autorski program stworzony został przez pedagoga – mgr Aleksandrę Charęzińską, w Rokietnicy zajęcia prowadzi certyfikowany trener metody, psycholog mgr Agata Jankowiak.
SMYKO-MULTISENSORYKA ® są zajęciami o charakterze:
• rozwojowym – wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną),
• profilaktycznym – zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych
do prawidłowego rozwoju),
• przesiewowym – obserwując zachowanie dziecka na zajęciach, można wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej,
• edukacyjnym – rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

Podczas zajęć SMYKO– MULTISENSORYKA® :
• Twoje dziecko będzie doświadczało różnorodnych bodźców zmysłowych co odpowiednio
i całościowo stymuluje jego rozwój,
• Ty oraz Twój maluch będziecie świetnie się bawić,
• będziesz mieć okazję obserwować dziecko podczas niecodziennych zabaw i aktywności,
• zainspirujesz się do kreatywnych zabaw domowych.
• Twoja pociecha będzie spędzać czas wśród swoich rówieśników,
• miło spędzisz czas wśród innych rodziców i maluchów.
Podczas zajęć SMYKO–MULTISENSORYKA® dzieci w naturalny sposób doświadczają różnorodnych bodźców zmysłowych co odpowiednio i całościowo stymuluje ich rozwój.
Zajęcia oprócz tego, że wspierają rozwój dziecka, są świetną zabawą dla maluchów.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w grupach dobranych pod względem wiekowym lub rozwojowym i trwają 60 min. Opiekunowie przebywają i bawią się podczas zajęć razem z dziećmi. Ilość miejsc w grupie ograniczona – w Rokietnicy grupy kameralne, 6 osobowe.

 

Logorytmika

Warsztaty podczas których Maluchy bawią się śpiewając, tańcząc, akompaniując, rytmizując, wystukując, wyskakując, machając, dmuchając i… zobaczcie sami co jeszcze! 🙂 Rozwijamy   mowę dziecka poprzez szereg właściwie dobranych technik i ćwiczeń ściśle związanych i zestrojonych z ruchem, rytmem, akcentem i słowem. Nasze scenariusze oparte są na metodzie „Logorytmika – ruch słuch słowo®”, ale także uzupełniamy je o elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Pedagogiki Zabawy Klanzy, oraz dbamy o wielosensoryczność. Wielokrotnie podczas spotkań powstają kreatywne zabawki lub prace plastyczne.

 

Książkowo-PomySŁOWO

Zapraszamy naszych Najmłodszych Koneserów Literatury Dziecięcej na nietuzinkowe spotkania ze słowem czytanym :)… A może śpiewanym? Wyklaskanym? Lub… zjedzonym?   Wpadnij na autorskie warsztaty pełne pomysłów na wspólne zabawy wspierające rozwój   dzieci podczas czytania książek. Twoje Dziecko nie chce jeść, „grymasi” przy jedzeniu, nie chce próbować nowych produktów? Na pomoc przybędzie bajkoterapia i cykl książek z jedzeniem w tle,  a „przy okazji” może Twój Maluch przełamie lęk przed owocami/warzywami? Ostrzeżenie! Twoje Dziecko może zmienić się w  Pożeracza Książek—i nie tylko ;p

 

Czy to my CZYTAMY—nauka czytania

Podczas spotkań będziemy przygotowywać Maluchy do nauki czytania poprzez szereg ćwiczeń poznawczych, aktywizujących ich obie półkule mózgowe. Choć nasze propozycje to inspiracja pochodząca z Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania prof. Cieszyńskiej, to nie będzie to taka „czysta metoda krakowska” – w CzuJemy nie trzymamy się kurczowo jednej metody tylko podchodzimy do każdego Dziecka indywidualnie 😉 Poukładamy sekwencje, pogrupujemy  i pokategoryzujemy, znajdzie się i kilka szeregów. Zaczniemy od samogłosek i onomatopei, zatem start jeszcze na etapie całościowego odtwarzania ich jak obrazu, a poziom trudność i moment w którym wkroczymy w sylaby podyktuje grupa 🙂 Wspólnie przygotowywać będziemy pomoce do zabaw, by każdy Rodzic mógł kontynuować je w domu 🙂